Monday, December 2, 2013

i-Sad

Hey... 
I is sad..

Laptop aku kne curi.. 
Tempat kejadian : blok 1
Tarikh kejadian: 24 November 2013 [hari utk show koir mlm ke-2]
Hari: Ahad 
Masa kehilangan: 4.00a.m - 8.00a.m

Ye.. Time tu aku tgh tido.. Aku org last skali tido time tu [maybe] sbb bilik lain sume dah gelap.. Aku syak sorg je.. Tp xde bukti.. Aku syak sbb die sorg je yg tdo lambat.. Plus dgn cerita tambahan kak ina, tuduhan aku makin kuat.. 
Kat rumah tu ade budak german yg twinning UM.. Afiq.. Dan ade lg insan2 laen yg aku x sure nama die.. Batch bwh aku.. 

Kesian aku.. Xde sape amek kesah.. Aku taw mmg salah aku.. Sbb x kunci bilik time tdo.. But x sangka la plak kan.. Ade org luar nk masuk rumah tu subuh2 hari plak tu.. Bilik2 laen sume pon x kunci gak.. X tutup siap.. Leptop sepah2 cmtu je..xde plak kne sebat.. Kalau org lua, baek la die da sebat sume bnde skali gus alang2 masuk kan.. Plus, hostel laki kot.. Xkn org luar berani masuk la.. Laki kan timing tdo x tentu.. Da la ramai dlm rumah tu.. For sure org lua x brani masuk.. Silap2 kne tibai kalau kantoi.. Ni mmg kje org dlm.. For sure... Sbb aku rasa da kne target.. Sbb aku ade ckp aku nk blk isnin tu..  Tensyen.. Sbb org salahkan aku jugak walau bnde da jadi.. Bkn bg penyelesaian.. Tapi tekanan.. 

Kepada pencuri.. Kalau betul lah kaw student ipba, "aku doa kaw x grad!" 

Bunyi mcm kejam, tp tu la yg sewajarnya.. Sbb sbagai student jgk n bakal ckgu, ko patot taw mcm mne pentingnya laptop tu.. Seb baek hari tu da setel file MQA sampai sem 5.. Kalau aku yg kne audit? X menggagau.. Tp syg. Semua report, gambar, lesson plan, worksheet, assignment, lagu, video, surat2.. Haiih.. Lebur camtu je la.. Aku x kesah kaw nk amek laptop tu sbb aku bley beli baru.. Just bg blk je Drive D aku je..  Ingt berapa GB dah aku abez nk donlod lagU2 n mv2 tu? Now nk kne kumpul from scratch! 

Paling aku terkilan, aku bru je transfer all pictures since the first day aku beli fon ni.. And aku da delete dlm fon ni sbb memory full.. 16gb je.. What do u expect kan.. Kenangan sume tu.. Mane nk beli? Hopefully ade la kat icloud.. Arghhh stress!!

Sem dpn nk  prac.. Bnyk duit nk pakai.. Maybe aku beli laptop yg second hand je kot.. Mne nk cekau ntah.. S

2 comments:

Airil Azmei said...

ko syak siape?

The Blonde Adamantium said...

i know exactly how it feels. shit happens eizhar. rase macam nak bunuh je pencuri tu kan. haihh.. i pun jadi geram baca post u ni.. kesian u.. bwk bsabar k..