Friday, March 5, 2010

aku bukan seorang yg pemarah & pembenci.....

well,, nk ckp cmne lg kan...
dah takdir,,,, bukan aku x berusaha nk cari jln utk perbaiki...
ntahlah,,, aku dah penat...


nak jaga hati semua orang...


penat...


sangat...


tapi takpe...baru dugaan dunia...
aku x boleh mengeluh...
sbb aku tau,,, rmi lagi yg nasib x baik drpd aku...


bkn nk berlagak humble...


tp this is my way on handling a problem...


aku nk tgk sejauh mne bnde ni boley jd complicated...
tp setiap manusia ade limit diorg....


bile someone cross da limit,,


there u go....


but i'm not dat kind of person too though sometimes it may happens...


but i've tried to overcome it.
tp yg aku pelik,,,


patut ke aku diherdik?
patut ke aku dihina?
patut ke aku di sumpah seranah?


mungkin aku layak dibenci...


maybe aku selalu ckp pd org yg aku ni heartless..


but deep inside my heart,, 


I'M HURT.....


even though i don noe how to express my feelin that i've been hurt...


tp mak slalu pesan.... 


JANGAN BENCI SESEORANG.....


sayangilah diorg walaupon kurang senang...


sbb mak ckp,, kalau kite bnci seseorg tu,,


maka ramailah yg akan membenci kita....


tu yg mmbuatkan aku tersedar... 
kalau aku nk membenci sesorg tu,, boley jek,,,


as simple as abc...


tp bile mmbayangkan a lot of people akan membenci kita lepas tu,,,


sangat mengerikan....


sbb tu aku cube tanam dlm diri supaya sabar,,,
rmi org kata yg diorg penyabar...
dan x sampai seketika,,, diorg melenting....
org yg penyabar,,, 


x pernah melenting.....


walau sabar dah melibihi had...


sebab kita hanya menurut perasaan,,, bukan tahap kesabaran.....


mak ade ckp lg,,,
sejahat mne pon org tu lakukan pd kite,,,
ingt,,,


kejahatan yg akan mendatang lagi dasyat dari sebelumnya.....
jadi,,,


kalau kita diuji sekerdil sebegini.....
dan kita mengeluh dan mengalah,,,


bayangkanlah kejahatan yg akan mendatang dihadapan,,,
bagaimana kita nk menghadapinya??


tapi bg aku,,,


sekali terluka nya hati ini,,, parutnye akan berkesan selama-lamanya,,,
bukan bermakna hati ini membenci,, cuma kesedihan yg berterusan...
mungkin tidak boleh disembuhkan,,, cuma boleh disembunyikan.....

No comments: